2019年9月19日上午,學校舉行了中學開學感恩彌撒暨領袖生代表就職禮。

儀式以學生聯會幹事、紀律組領袖生、各班班長及彌撒輔禮人員列隊進場。感恩彌撒中,劉偉傑神父以繩子作比喻,帶出人與人之間的相互連繫,藉以提醒同學們要珍惜彼此關係,大家皆是主內的弟兄姊妹,要有奉獻、犧牲精神,堅守美好價值。

隨後舉行領袖生代表就職禮。在校長余修女監誓下,代表們莊嚴宣誓就職,承諾肩負使命,竭盡所能,履行責任,不負所託。

余修女致訓勉詞,表示聖心是主內的一個大家庭,每個人都是天主賜給我們的禮物,各自擁有獨特的身份,期望同學們懷着愛與尊重,共同令世界變得更美好及和諧。

Liturgy of the Word

Secondary students attending School Reopening Mass

Secondary teachers and students attending School Reopening Mass

Liturgy of the Eucharist

Receiving the Holy Communion

The Principal addresses the congregation

Installation of Discipline Head Prefects

The Principal addresses the congregation

Marching in

Discipline Prefects make their vows

Liturgy of the Eucharist